De beste tools voor een super jubileum
Een jubileumboek: je 'kroonjuweel' van alle content
Een jubileumboek heeft een hoog 'feel good' gehalte. Het is iets tastbaars en weer eens wat anders dan de zoveelste digitale uiting. En het grote voordeel (naast het feit dat het helemaal 'coronaproof' is): het wordt bewaard. We komen wel eens klanten tegen die nog altijd hun jubileumboek van 10 jaar geleden met trots inzetten naar relaties en klanten. Zo’n boek is dan ook niets anders dan pure storytelling. Wel is het ontzettend belangrijk dat je een creatieve, professionele uitgever in de arm neemt, zodat er een uitgave komt die staat als een huis in redactie, uitvoering, grafisch ontwerp, beeldredactie, fotografie en eventuele illustraties. Een uitgever die je ook begeleidt in het eerdere uitdragen van alle verhalen. Want de ‘ontwerper om de hoek’ schiet hier vaak nét even tekort. Kijk bijvoorbeeld eens bij Pavlov, de grootste aanbieder op dit terrein. Zij maakten eerder prachtige boeken voor grote merken als KLM, het Rijksmuseum, Center Parcs en Unicef, maar ook voor kleinere opdrachtgevers. Kijk vooral even op het portfolio!
Zet een jubileumfilm in om je verhalen verder uit te dragen
Wil je je onderscheiden van de rest en echt zichtbaar zijn voor je doelgroep? Koppel dan de content uit je boek aan de verhaalkracht van een mooie verrassende bedrijfsfilm. Beide hang je op aan een thema, zodat je één kapstok creëert voor je hele jubileum!
En dan: een spetterend feest!
Je bedrijfsjubileumfeest moet onvergetelijk zijn. Je viert het immers maar één keer, zonder een herkansing. Daarom wil je natuurlijk wij een evenement waar nog jaren over wordt gepraat. Wordt het een feestavond, kies je voor een thema? Huur je een externe locatie of vier je jouw jubileumfeest gewoon op je eigen plek? Alles (nou ja, bijna alles) kan.